Ich möchte gerne auf ein Symposium vom 16. bis 17 März 2007 in Ghent, hinweisen:
EUPRERA 2007 EuroBlog
Symposium
Social Software: a revolution for communication?
Implications and Challenges for Public Relations, Journalism and Marketing
A year ago EuroBlog 2006 showed that interactive social media technologies – weblogs, podcasts, wikis, real simple syndication, folksomonies, social tagging, personal networks and other species of social software and services – were beginning to impact on communications in many different ways.
The Ghent symposium (March 16-17, 2007) will present insights from EuroBlog 2007, the second pan-European quantitative survey on the usage of social media by PR professionals, draw new theoretical insights and respond to industry feedback by identifying and presenting examples of best practice
The Euroblog 2007 survey is running until November 30 th , please spread the word to practitioners. More info at www.euroblog2007.org
Hier geht es zu der erwähnten Umfrage, an der man sich noch beteiligen kann:
Wie Web 2.0-Anwendungen in der Unternehmenskommunikation wirklich genutzt werden, will die EUPRERA European Public Relations Education and Research Association in einer jetzt gestarteten Umfrage herausfinden. In der EUPRERA sind führende Hochschulen und PR-Wissenschaftler aus über 30 Ländern vertreten – darunter auch aus Deutschland, Österreich und der Schweiz. Angesprochen sind PR-Verantwortliche in Unternehmen, Agenturen und anderen Organisationen. Das Ausfüllen des Online-Fragebogens unter www.euroblog2007.org/survey dauert knapp zehn Minuten